Thursday, June 25, 2009

TRANFORMERS Menjadi Kegilaan


Cerita yang ku tengok pada hari pertama dia disiarkan di MidValley Megamall pada 24 Jun 2009. Maafkan ku, mungkin cara ku menonton filem yang HANGAT di pesaran ini sangat berbeza dengan cara kalian lihat. Ku melihat ada banyak masej tersirat yang dipaparkan dan cuba diterapkan oleh YAHUDI ini kepada semua orang. Termasuk Malaysia adalah selalu kene tempiasnya.

Filem, yang diarakan oleh steven Speilerg, Seorang berbangsa yahudi. Amat dekat mempengaruhi minda generasi muda yang lazimnya menonton filem ini. Generasi muda sebenarnya harus melihat satu filem, bukan hanya melihat dengan mata kosong, tetapi akal yang bergerak keatasnya.

Steven Speilburg adalah seorang yang sangat kreatif dalam menghasilkan sebuah cerita. Tranformers, satu dunia dipromosi dengan cukup hebat. Menjadi kegilaan seluruh remaja dalam membawa agenda penting yahudi.

Kalau dilihat dari sudut positif, beliau menggunakan gerakan CGI yang mantap yang mampu menarik mata mereka yang memandang. Itulah punca kenapa ramai anak muda suka melihat filem ini. Saya rasa penerbit tempatan harus turut berusaha untuk menggunakan teknik CGI yang mantap bersama. dalam filem mereka. FINAS, ambillah contoh teknik CGI yang digunakan dalam filem ini.

Yang takbeshnya, kalau saya bercakap pasal isu negatif yang cuba di siarkan dalam filem ini.

Penonton, diterapkan supaya tidak mempercayai saluran berita perdana. Tetapi, anak muda dinasihatkan supaya lebih mempercayai saluran berita daripada Media Baru. Huh, kalau kita lihat disini. Seorang penulis yang betul-betul telus adalah daripada saluran berita perdana. Di blog, kebanyakan tidak telus dan mempunyai kepintangan peribadi yang tinggi semasa menulis di blog mereka. Dan adakah sumber ini sebenarnya yang kita perlu percaya.

Adegan seks juga ditaruk dalam filem ini. Menjadi perhatian anak muda terhadap filem ini. Sepatutnya beliau tidak perlu meletakkan adegan ini, kerana adegan ini tidak sesuai dengan filem seperti ini. Tetapi bagi beliau, masej perlu disampaikan. Persoalannya, sesuaikan adegan seks dengan sebuah robot?

Ada banyak lagi adegan yang perlu diambil perhatian.

Ku harap, kepada sesiapa yang menonton filem ini lepas ini, lebih berhati-hati dengan adegan zionis yang diterapkan dalam filem ini. Huh, hatiku berasa sungguh marah apabila menulis tentang zionis ini dan melihat penerapan keatas pemikiran anak bangsaku. Kalau anak bangsaku tidak berfikir untuk sesautu benda. Apa yang tinggal hanya airmata darah bercampur keringat...... Licik sungguh yahudi ini.

6 comments:

TokLimbong said...

saya setuju dgn pndapat kamu. tp byk jugak mesej yg positif bleh kiter amik dlam citer tue. yg maner robot pon ada perasaan nak jaga bumi yg tercinta. kasih syg yg wujud. sygnye seorg bapa kpd anak, dan sbgainya.

Anonymous said...

perbetulkan pemimpin yang korup dan celaka dalam negara ni ....yang dok dulu sampai sekrang menghabiskan duit rakyat u poket sendiri...rasuah kronis....perbetulkan semua tu...baru leh perbetulkan rakyat dan bangsa,...yang aku tahu UMno mmg dari dulu parti toghut ...dulu kini selamanya...

Anonymous said...

aku baru tgk citer ni n nak letak kat blog..ko dah letak dulu...haha..tgk la pendapat aku lak..same ke tak..

apalahdayaku.blogspot.com

FFCrew said...

kepada anonumous yg 1st... yang kedua nie kenal...

engkau memang x tahu nak berterimkasih.. dari dulu sampai sekarang.

Kalau nak tau, DEB... membuatkan orang melayu naik, disebabkan oleh UMNO. Dibukanya UiTM untuk bumiputera adalah daripada cadangan orang UMNO. Kalau ada pun rasuah, UMNO maklumkan kepada semua. berbadning di parti lain, yang menyembunyi kesalahan MT sendiri.... x nak bg tahu media. Mana lagi teruk?

Anonymous said...

eleh...50 tahun UMNo menipu orang melayu ko tak sedo..ke ko tak de hati dah?? dah sedap makan rasuah tiap hari....dah dasar parti makan rasuah.....dulu kini selamany sampai kiamat umno parti lahanat...bangsa sendiri ko pijak...DEB yang ko kate bangunkan orang melayu ape buktinya?????ade ke orang melayu kuasai eko hari ni...ade ke orang melayu hero dalam pendidikan....ade ke orang melayu hero dalam ekonomi....hampeehhhh....semuanya sbb UMNO lahanat yang khianat bangsa sndiri.....agama pun ko pijak dulu kini selamanya...pejuang islam ko halang...ko tangkap masuk penjara....ape makna ney UMNo ade????...hanya porang yang bodoh je yang sokong UMNO pada hari ni....bodoh dan berkepentingan.....ptuuuuiihhhhh

Anonymous said...

takbir...allahuakbar...