Thursday, June 11, 2009

JANGAN cuba untuk GUNTING silaturrahim bangsaku

Tidakku tahu sampai bila tanah airku yang indah ini menjadi BANGSAKU

Tidakkah anda perasan bahawa, sejak dahulu lagi ada sahaja yang pihak yang berhasrat dengki dengan semangat perpaduan untuk kebenaran. Pelbagai alasan diberikan oleh “mereka” yang menentang perpaduan bangsa ini. Mereka, sentiasa ingin melihat bahawa sesuatu bangsa itu perlu berpisah. Tidak mengikut gerak kebenaran.

Mereka tidak akan berpuas hati, sehingga kita mengikut gerak langkah. Mengemukakan permintaan mereka yang tah ape-ape.... kononnya ingin melihat kesemarataan. Tapi bagaimanakah yang dinamakan kesamarataan itu.

Konsep bagaimana yang dinamakan kesamarataan? melainkan, kesamarataan yang mereka katakan adalah kesamarataan yang melebihi pihak mereka. Supaya mereka akan bertambah pembangunan.

********

BANGSAKU, adakah anda sebenarnya sengaja membawa diri anda kepada perpecahan ataupun anda tidak sengaja membawa diri anda kepada perpecahan. BANGSAKU, bangsa ku bukannya bangsa yang bodoh, bukan bangsa yang miskin dan bukan bangsa yang tidak mempunyai pendirian. Bangsaku sebenarnya adalah bangsa yang hebat!

Sebab apa BANGSAKU ini berpisah? Adakah anda dipisahkan melalui fahaman politik masa kini. Huh… hebat betul POLITIK ini, sehinggakan BANGSAKU mudah terpisah. Fahaman dari SIAPA yang sampai ke BANGSAKU sehingga permahaman mereka BERCELARU.

Inilah fahaman atau porak-poranda yang dibawa oleh Yahudi. Mengaibkan pemimpin secara terang-terangan dan membuat kekacauan di muka Negara sendiri untuk melumpuhkan kerajaan itu sendiri.

Izinkan ku berterus terang disini

Hatiku berasa sungguh sedih apabila melihat bangsaku berpecah. Hatiku ini juga sering berasa resah dah gelisah apabila melihat pemikiran dan tingkahlaku bangsaku dijajah.

Apabila hendak dibawa kepada kebaikan, ada sahaja pihak yang menentang. Bertambah sedih apabila yang tidak masuk untuk kebaikan ini adalah bangsaku sendiri. Apa sebabnya? Mungkin kerana ideologi yang berada dalam pemikiran mereka membuatkan mereka berkata begitu.

Begitu hebat bangsaku ini sendiri menidakkan kepada kebaikan. Hebat!! Hebat!! Semua ayat-alquran, hadith dan fahaman masing-masing dikeluarkan. Demi untuk meyakinkan bangsaku yang lain yang masih seperti “lalang-lalang” itu mengikut jejak langkah mereka. Kononya, itulah ‘fakta’ yang sebenar dengan tujuan untuk mengekalkan perpecahan bangsaku.

“Yang Lain”?? menepuk tangan tanda suka, memberi sokongan kepada bangsaku yang terpesong itu untuk teruskan perjuangan mereka. Mereka menyokong perjuangan mereka. Berharap agar bangsaku itu terus berjuang untuk kepentingan diri mereka. BAIKKAN mereka ini!! BERILAH “SOKOGAN” lagi terhadap diri mereka. Kan mereka ini telah memberikan banyak benda kepada anda supaya terus TERPESONG dari KEBENARAN. Pasitikanlah suatu hari nanti mereka akan memipin kita, kerana anda sudah tahu bahawa kepimpinan mereka adalah yang TERBAIK.

Tuan-tuan,

ADAKAH anda mengetahui bahawa kepimpinan ORANG ISLAM itu adalah yang terbaik. Bersifat penuh dengan KEADILAN. Tidak berat mana-mana belah pihak. Yang dimaksudkan dengan kepimpinan Islam itu adalah kepimpinan yang sebenar-benarnya Islam, bukannya boneka kepada mereka.

REFORMASI la konon!!! Perubahan yang diimpikan sebenarnya belum tentu akan menimbulkan kesejahteraan sekarang.

Tatkala mereka perjuangkan mentaati pemimpin, sebenarnya mereka sendiri tidak mentaati pemimpin mereka. Mula mengatakan pemimpin mereka itu cuba hendak pengaruh mereka. Apabila mereka cakap untuk hormati orang yang berilmu, secara terang-terangan mereka cuba untuk mengkiskan orang yang berilmu itu sendiri.

ITULAH ORANG YANG SEBENARNYA “TAMAK” dan “GILAKAN KUASA UNTUK KEPENTINGAN INDIVIDU”

Huh, aku tidak tahu sampai bila kesasatan ini melandai BANGSAku, Yang DIANGUNGKAN adalah ORANG bukannya TUHAN YANG MAHA ESA, yang dijadikan RUJUKAN adalah ORANG YANG MEMPUNYAI KEPENTINGAN dengan DIRI MEREKA bukan ORANG YANG PENUH KEILMUAN YANG BERPEGANG KEPADA KITAB SUCI AGAMA ISLAM.

Tidak ku tahu sampai bila, mereka ini berpaling tadah terhadap kepimpinan dengan niat untuk menjatuhkan apa usaha yang telah dilakukan kepimpinan yang ada untuk BANGSAku SENDIRI…

Khas untuk bangsaku yang bersama parti pakatan rakyat yang tidak sepakat

6 comments:

tpr said...

xyahla cakap pasal bangsa,melayu cina india semua sama.Bangsa Malaysia,Malaysia Malaysian.takde melayu cina india.Kita semua sama,stop talking about bangsa bla2,jom sama2 majukan negara Malaysia.Malaysia Boleh!!

FFCrew said...

jom bersama majukan negar!!!
tapikan, kalau kita tgk bangsa melayu ku ini jauh ketinggalan. So, aku berhajat untuk bawa sekali bangsaku untuk berjaya.

Anonymous said...

Bagus..Niat yang baik..Bangsa Melayu agak ketinggalan...Sesungguhnya sangat sukar untuk kita lihat kebenaran di zaman fitnah dan rasuah menjadi amalan biasa..Inilah ujian kita...Kita perlu berdoa supaya Allah memberi jalan terbaik untuk kita dan saudara yang lain..Agar tidak tersilap langkah..Melayu hanya boleh bangkit dengan kembali mengamalkan agamanya, Islam. Bukan hanya belajar dan tahu tentang agama. Mari kita bermuhasabah, adakah Islam itu adalah amalan kita? Yang kita 'apply'kan pada setiap sudut kehidupan..semoga Allah memberi rahmatnya kepada kita..amin..

http://apalahdayaku.blogspot.com/2009/06/melayu-mulia-kerana-agamanya-islam.html

Anonymous said...

yang rosakkkan bangsa Melayu sejak berkrun lama ialah UMNOOOO!!!

UMNO yang rosakkan bangsa...sehingga Melayu jadi bangsat hari ni...

Anonymous said...

apalah bodohnya org yang mengatakan UMNO yang membangsatkan melayu...sah sah orang yang menuduh UMNO ni memang bangsat sebangsat bangsatnya...sebab kalau benar maka dah ada buktilahkan? tu diaaa bangsat sekor...

Anonymous said...

bukan ke bangsat tu adlah UMNO?????setahu aku bangsa yang bangsat setakat ni yang menyokong UMNNGOK....sbb UMNO melayu bangsat ....sbb UMNO melayu sesat..,..sbb UMNO la melayu jadi lahanat...orang UMNO sedar2lah....korang di pihak yang salah...rakyat makin muak, benci ngn korang.....yang sokong uMno ni hanya mereka yang bodoh sejarah...berkepntingan je....betultak...alalala...betul laa....bangsattttt!!!